FAQ - Ofte stillede spørgsmål

1) Om forsendelse og levering

Min ordre kommer ikke frem

Hvad kan jeg gøre, hvis min bestilling ikke er fremkommet?

Såfremt din bestilling ikke er ankommet inden for den af os angivne leveringstid, bedes du kontakte vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk og oplyse dit ordrenummer.

Forsendelser, der ikke er blevet afhentet eller ikke kan leveres, må desværre ikke genudsendes og vil derfor blive refunderet ( med fradrag af eventuelle ekspeditionsgebyrer). Dette gælder dog ikke for indgraverede varer, da disse er personliggjort. Du kan altid kontakte vores kundeservice via e-mail, hvis du har nogle spørgsmål.

1
Afsendelse og levering

Hvornår vil min ordre blive afsendt og leveret?

Når vi har modtaget din ordre, sender vi den normalt inden for 1 til 2 arbejdsdage.

Levering med UPS tager normalt 2 til 7 arbejdsdage, og du vil modtage et sporingsnummer, så du kan spore din pakke.

1
Forsendelsespartnere og sporing

Hvilke forsendelsesmuligheder er tilgængelige?

Vi tilbyder to forsendelsesmetoder: UPS Parcel Shipping og Global Shipping med Deutsche Post.

Vores Global Shipping-metode er specielt til individuelle små, lette produkter. Pakker sendt med Global Shipping er ikke forsikrede, og du vil ikke modtage et sporingsnummer, hvis du vælger denne forsendelsesmetode. Du kan se en liste over priser for Global Shipping her.

 

Hvordan kan jeg spore min ordre?

Hvis du har valgt UPS Parcel Shipping som forsendelsesmetode, vil du modtage en automatisk bekræftelsesmail, når din ordre er blevet afsendt. I denne e-mail finder du sporingsnummeret, den forventede leveringsdato og et link til at spore din ordre. Hvis du ikke har modtaget denne e-mail, bedes du tjekke din spam- eller junk-mappe.

Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på e-mail: info@gusti-laeder.dk

1
Leveringsadresse

Kan jeg vælge en leveringsadresse?

Du kan indtaste din hjemmeadresse samt adressen på en pakkeshop, pakkeshop eller postfilial. Sørg for, at du har indtastet den korrekte leveringsadresse, når du afgiver din ordre, da leveringsadressen ikke kan ændres, når pakken først er sendt.

Hvis du opdager en fejl i din leveringsadresse, når din pakke er blevet afsendt, bedes du kontakte os via vores kontaktformular. Bemærk venligst, at du er ansvarlig for at indtaste de korrekte leveringsoplysninger, når du afgiver din ordre.

Hvis den leveringsadresse, vi modtager, er forkert, og din ordre ikke kan leveres, vil du være ansvarlig for at afgive en ny ordre og dække eventuelle ekstraomkostninger, der opstår.

1

2) Om vores betalingsløsninger

Hvordan kan jeg betale for mine Gusti Læder-varer?

Vi har flere betalingsmuligheder::

  • PayPal
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • Kreditkort
  • Klarna
  • Gavekupon

Sørg for, at du har valgt den korrekte betalingsmetode, når du afgiver din ordre, for at undgå unødvendige forsinkelser i aktiveringen af din ordre.

Hvis du ikke modtager en e-mail med bekræftelse på din ordre 24 timer efter, at du har afgivet din ordre, bedes du kontakte vores supportteam. Din betaling er muligvis ikke blevet godkendt, eller der kan have været et teknisk problem.

1
At betale med PayPal

Du kan også sikkert og hurtigt betale med PayPal. Til sidst i ordreprocessen vil du blive videresendt til PayPal, og hvis du allerede har en konto kan du hurtigt indtaste dine oplysninger og gennemføre betalingen. Hvis du ikke allerede har en konto kan du enten oprette en, eller logge ind som gæst og derefter bekræfte betalingen. Så snart vi modtager betalingen, hvilket normalt kun tager et par minutter, starter din pakke sin rejse mod din hoveddør. Skulle du have brug for at returnere produkter, bliver PayPal-oplysningerne fra den originale handel brugt til at overføre refunderingen.

1
At betale med Google Pay

Google Pay

Google Pay er en hurtig og nem måde at betale med den betalingskort, der er gemt på din konto. Du kan vælge Google Pay som betalingsmetode, når du handler online på vores websted. Når du kommer til checkout, skal du blot trykke på Google Pay som din betalingsmetode og indtaste de nødvendige oplysninger. Når din bestilling er bekræftet, bliver din levering sendt af sted. Hvis du annullerer din ordre, får du pengene tilbage.

1
At betale med kreditkort

Kreditkort

Hos Gusti kan du nemt, hurtigt og sikkert betale med kreditkort. Vi accepterer europæiske kort med et Mastercard eller Visa symbol. Når din betaling er gennemført bliver dit produkt sendt med det samme. I tilfælde af refundering, for eksempel hvis du fortryder dit køb, vil kortoplysningerne fra den originale betaling blive brugt til tilbageførslen af pengene til din konto. En del af vores sikkerhedssystem sørger for at dine kortdetaljer altid SSL-krypteres, hvilket gør din betaling 100% sikker.

1
At betale med faktura - køb nu, betal senere

Betaling med faktura er en betalingsmåde, hvor firmaet Klarna Bank AB (publ) overtager betalingsafviklingen for Gusti Læder. De bestilte varer bliver leveret til dig sammen med fakturaen, som betales via girokort. Girokortet kan du betale via netbank eller i din bank og på nogle posthuse. Betalingsfristen er 30 dage fra afsendelsen af varerne. Betaling med faktura bliver tilbudt af Klarna i landene Storbritannien, Sverige og Danmark.

Hertil en kort vejledning:
Efter at du har lagt varerne i varekurven og indtastet din adresse, kommer du i næste skridt videre til betalingsmåde. Her vælger du “betaling med faktura” og bekræfter vores forretningsbetingelser.

Skulle betalingsmåden “betaling med faktura” ikke fungere hos dig, kan det have forskellige årsager. Når du laver en bestilling med “betaling med faktura”, gennemfører Klarna en identitetskontrol samt en kreditvurdering af dig. Ved denne vurdering bliver primært følgende 3 kriterier undersøgt:

  • Dine hidtidige bestillinger med Klarna
  • Beløbet for den ønskede bestilling
  • Foreliggende informationer fra kreditoplysningsbureauer

 

Opfylder resultaterne af denne vurdering ikke Klarnas interne betingelser, kan den ønskede betalingsmåde ikke gennemføres. En kombination af andre forskellige faktorer kan endvidere gøre, at bestillingen ikke kan gennemføres. Hvis din bestilling ikke kan gennemføres med “betaling med faktura”, anbefaler vi dig, at vælge en anden betalingsmåde.

Har du yderligere spørgsmål til betaling med Klarna, henvend dig venligst til Klarnas kundeservice eller se deres FAQ, hvor man kan finde mange svar.

Klarna kundeservice og FAQ: https://www.klarna.com/dk/kundeservice/csc/faktura/

1
At betale med Apple Pay

Apple Pay

Du er også velkommen til at betale dine ordrer med din iPhone ved hjælp af Apple Pay. Vælg betalingsmetoden Apple Pay i checkout-området, og du vil blive omdirigeret til Apple Pay på din iPhone i det sidste trin i ordreprocessen. Bekræft venligst dine betalingsoplysninger her og afslut dit køb. Så snart vi har modtaget din betaling, bliver din bestilling sendt. Hvis du ønsker at returnere din vare, vil betalingen blive refunderet til de Apple Pay-oplysninger, du har angivet.

1
Gavekupon

Hvordan betaler jeg med min voucher?

Du kan bruge din voucher ved kassen. Du skal blot indtaste koden i det andet trin i betalingsprocessen (betalingsmetode). Klik derefter på pilen i højre side for at aktivere din voucher. Du kan finde flere oplysninger på vores infoside: Hvordan indløser jeg min rabatkode?

Hvordan ved jeg, om min voucher er blevet indløst?

Den nye pris for din ordre vil blive vist i din indkøbskurv og på din ordrebekræftelse.

Skal jeg indtaste voucherkoden præcis, som den står på min voucher?

Ja, det skal du! Indtast venligst voucherkoden nøjagtigt, som den står på din voucher (inklusive store og små bogstaver).

Kan jeg bruge min voucher mere end en gang? Du kan kun bruge din voucher én gang.

Kan jeg bruge flere kuponer til den samme ordre? Du kan kun bruge én voucher pr. ordre.

Min voucher virkede ikke, hvad skal jeg gøre? Tjek venligst, at du har indtastet voucherkoden korrekt (præcis som den står på voucheren). Hvis du har gjort dette, og voucheren stadig ikke virker, bedes du kontakte vores supportteam på info@gusti-leader.dk

1

3) Om fortrydelses- og reklamationsret, returnering, ombytning og reparation

Om ombytning af produkter

Kan jeg bytte en vare i min ordre?

 

Vi tilbyder desværre ikke ombytning. Hvis du er utilfreds med dit køb, kan du returnere din(e) vare(r). Når vi har modtaget den eller de returnerede varer, refunderer vi købsbeløbet. I mellemtiden kan du bestille den eller de nye varer, så du ikke behøver at vente, til vi har refunderet din ordre.

 

Desværre kan vi ikke udligne forskellen i prisen på varen/varerne. Du finder vores returportal her: KLIK

1
Sådan returnerer du dit produkt

Hvor meget koster det at returnere et produkt?

Returneringer fra Danmark:

Du vil ikke blive opkrævet for at bruge vores returportal til at oprette en returlabel. Vi beder dig om at bruge vores returportal, da vi ikke kan refundere forsendelsesomkostningerne for pakker, du selv har sendt.

Du finder vores returportal her: KLIK

Du kan returnere din(e) vare(r) i op til 14 dage. Efter denne periode kan vi ikke oprette en returlabel og vil ikke være i stand til at refundere din(e) vare(r).

 

Hvor får jeg en returlabel?

Ønsker du at returnere et eller flere produkter fra din ordre? Du kan returnere individuelle varer fra din ordre her. Vi er kede af, at du vil returnere din(e) vare(r), men vi hjælper dig gerne.

Du finder vores returportal her: KLIK

Bemærk venligst, at graverede varer ikke kan returneres, da de ikke er omfattet af vores fortrydelsesret.

1
Hvornår kan jeg returnere en vare?

Hvornår kan jeg returnere en vare?

Du kan returnere din(e) vare(r) inden for 14 dage efter købet, med eller uden angivelse af en årsag til returneringen, fra den dato, hvor du modtager den sidste del af din ordre. Bemærk venligst, at indgraverede varer ikke kan returneres. Du kan finde flere oplysninger om returnering og annullering her.

Kan jeg returnere alle varerne fra en ordre i den samme pakke, selvom de ankom i flere pakker?

Ja, det skal du. Udfyld alle de relevante returformularer, og send dem sammen med din pakke. Bemærk venligst, at indgraverede varer ikke kan returneres, da de ikke er omfattet af vores fortrydelsesret.

1
Om reparationer

Mit Gusti Læder-produkt skal repareres. Skal jeg sende det tilbage? Hvem dækker omkostningerne ved reparationen?

Venligst kontakt info@gusti-laeder.dk og beskriv problemet, inklusive billeder, hvor det er muligt. I de fleste tilfælde vil Gusti Læder foreslå en reparation og dække omkostningerne til reparationen, inden for 1 år efter den oprindelige købsdato. Hvis købet blev foretaget for mere end 1 år siden, eller hvis fejlen skyldes, at produktet er blevet håndteret forkert, kan der opkræves et servicegebyr. Vi yder ikke garanti for lynlåse, så du vil være ansvarlig for eventuelle lynlåsreparationer. Vi udfører ikke reparationer af varer på vores lager i EU, da dette kan være dyrt for både dig og os på grund af toldafgifter. Når vi har undersøgt den beskadigede vare via fotos, vil vi tilbyde en rabat eller lokal reparation. Dette besluttes individuelt. Kontakt os venligst på info@gusti-laeder.dk for flere oplysninger.

1

4) Om customized ordre

Kan jeg bestille costumized tasker og accessories fra Gusti Læder?

Ja! Du kan personalisere mange af vores produkter. Du vil kunne se, hvilke produkter der kan graveres, fordi "Tilføj din personlige gravering" -boksen vises på produktsiden ved siden af produktbilledet.

Skriv simpelthen den tekst, du ønsker at gravere på produktet, i feltet "Graveringstekst..." og klik derefter på "Anvend gravering". Du kan finde mere information om at personalisere vores produkter her.

Hvis du ønsker at bestille mere end 30 graverede produkter, bedes du kontakte vores kundesupportteam via e-mail på info@gusti-laeder.dk for information om mængderabatter.

Bemærk, at vi ikke tilbyder gravering af logoer eller billeder. Graveringer kan ikke ændres, når ordren er placeret.

1
Kan jeg returnere en indgraveret vare, hvis jeg ikke kan lide den?
1

5) Om gode råd og pleje af dit læderprodukt

Hvorfor har læderet på min taske hvide mærker?

I sjældne tilfælde kan du opleve, at der er hvide pletter eller mærker på læderet på produkter fra vores nature-linje. Dette er talg (Ghee) som bliver brugt i den vegetabilske produktion, og det kan heldigvis nemt fjernes. Vi anbefaler, at du langsomt varmer læderet op, fx med en føntørrer, hvorefter talget forsigtigt kan tørres af med en ren, tør klud.

1
Hvorfor lugter min taske og hvordan slipper jeg af med lugten?

Produkterne fra vores nature-linje, er alle garvet og farvet med plantebaserede midler, der kan have en lidt speciel lugt. Som regel, vil lugten dog forsvinde efter ca. 14 dages regelmæssig brug af produktet. 

Du kan forsøge dig med at smøre bivoks på tasken, der også har vist at have en effekt på lugten. Du vil typisk opleve, at læderet derved bliver en anelse mørkere. 

At bruge tasken, er den absolut bedste løsning for at få lugten til at forsvinde. Du kan dog også forsøge dig med at ligge en lille duftpose ned i tasken. Det vil give en omgående, om end ikke vedvarende, effekt. 

Bliver lugten for meget, eller har du nogen spørgsmål i forhold til behandlingen af dit Gusti Læder produkt, er du velkommen til at skrive til info@gusti-laeder.dk 

1
Sådan holder du dit Gusti Læder 'Nature'-produkt vedlige

Dit produkt fra Gusti Læder natur kan først og fremmest behandles med en imprægneringsspray. Du kan også påføre bivoks eller solsikkeolie med en svamp, det er nemt tilgængeligt og billigt. Bemærk dog at disse middler vil gøre læderet lidt mørkere. Sørg for at produktet påføres jævnt og let. Gnub ikke for hårdt. Jo mere olie, jo mørkere bliver tasken, så sørg for at gøre det ensartet. Et godt råd er først at teste på et skjult sted på produktet.

Mit produkt har fordybninger/ridser i læderet - hvorfor?

Vi bruger skind fra fritgående geder i vores produkter fra nature-linjen. Det betyder at læderet kan have små ridser, for eksempel fra træerne og buskene i området hvor gederne strejfede omkring. Det er ganske enkelt et autentisk tegn på, hvor naturlige vores produkter er.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vi arbejder sammen med forskellige producenter og små familiedrevne foretagender. Det kan føre til små variationer i farve, tone, syninger eller foring. Vores produkter bliver alle fremstillet i hånden, og hvert enkelt produkt er således unikt. Vi gør i produktbeskrivelserne for vores ‘nature’ produkter opmærksom på, at der kan forekomme små variationer i varens udseende. Farvetonen kan være en smule anderledes end afbildet idet, de bliver vegetabilsk garvet efter traditionel metode. Vores ‘nature’ produkter er plantelig farvet med safran, indigo og valmue. Til slut bliver ‘nature’ produkterne indfedtet med vegetabilske olier. Vi gør ikke brug af krom eller andre giftstoffer, hverken ved garvningen eller farvningen af vores ‘nature’ produkter. Denne traditionelle vegetabilske garve- og farvemetode giver vores produkter sit enestående vintage look.

1
Sådan holder du dit Gusti Læder 'Studio'-produkt vedlige

Vi anbefaler, at du imprægnerer dit læderprodukt lige så snart, du får det.

Derudover kan du behandle dit Gusti Læder studio produkt med et plejeprodukt, således det holder i mange, mange år. For at kunne pleje din taske fra Gusti Læder studio optimalt, skal du være opmærksom på, hvilken type læder din taske er fremstillet af. Hvad end det er ruskind, blødt eller hårdt læder, er der et plejeprodukt som passer til den specifikke lædertype. Disse produkter kan hjælpe dig til at holde læderet blødt og medgørligt i op til 50 år. Plejeprodukterne kan du finde i de fleste store supermarkeder eller skobutikker.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vores produkter fra Gusti Læder studio skulle ikke afvige særligt fra afbildningen på hjemmesiden. Hvis dit leverede produkt afviger markant fra afbildningen på hjemmesiden hører vi meget gerne fra dig på e-mail: info@gusti-laeder.dk 

 

Hvordan kan jeg beskytte mit produkt imod regn?

Regn har som regel ingen negativ effekt på vores læderprodukter. Alligevel vil vi anbefale, at du beskytter dit læderprodukt fra overdrevne regnskyl eller anden fugt.

 

1

6) Om refundering og særlige aftaler

Moms

Hvorledes håndterer vi moms?

Vores onlinetjeneste henvender sig udelukkende til privatpersoner. Der er intet salg til erhvervskunder.

1
Tilbagebetalinger

Hvor hurtigt får jeg pengene tilbage?

Vi refunderer normalt pengene inden for 14 arbejdsdage, når vi har modtaget den returnerede vare. Vi beklager ulejligheden, hvis processen tager længere tid end dette. Sørg venligst for, at du har angivet de korrekte data i din returformular for at hjælpe os med at fremskynde processen.

 

1
Rabat til forhandlere

Kan jeg få rabat, hvis jeg er forhandler/butiksejer?

Nej, vi tilbyder ikke længere forhandlerrabatter. Vi undskylder for ulejligheden.

1
Mængderabat

Kan jeg få rabat på store ordrer?

I de fleste tilfælde tilbyder vi ikke mængderabatter. Dog kan vi tilbyde rabatter på ordrer over 14500 DKK.

Kontakt venligst vores kundesupportteam på info@gusti-laeder.dk, hvis du ønsker at købe mere end 50 enheder af et produkt.

1
Fandt du ikke et svar?
Benyt vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål til kontaktformularen
gusti-laeder.dk Reviews with ekomi.dk