Standardfragt 30 KR
30 dages returret

FAQ - Oftest stillede spørgsmål

1) Om forsendelse og levering

Hvornår vil min ordre blive afsendt?

Vi afsender din ordre indenfor 24 timer efter, at vi har modtaget og registreret den i vores system. Dog skal betalingen, hvis du benytter dig af betaling med enten kreditkort eller PayPal, også være bekræftet og gennemført, før ordren afsendes.

Ved en bankoverførsel (vær opmærksom på, at en sådan kun er muligt ved overførsel fra en tysk konto), vil ordren også først blive afsendt, når betalingen er bekræftet og gennemført.

1
Hvordan kan jeg følge min ordre?

Når din ordre er bekræftet og sendt afsted, vil du modtage en mail, hvori dit trackingnummer fremgår. Med dit trackingnummer, kan du følge din ordre igennem kureer firmaets trackingsystemer.

Vær opmærksom på, at ordren typisk vil blive sendt med to forskellige kureer firmaer og derfor også skifte trackingnummer undervejs.

Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på E-mail: info@gusti-laeder.dk

1
Kan faktureringsadressen afvige fra leveringsadressen?

Skal du give produktet i gave og ønsker derfor regningen og selve produktet sendt til to forskellige adresser? Intet problem! Når du går igennem bestillingsprocessen, finder du et lille felt, du kan hakke af og derefter notere en sekundær adresse til fakturering.

Derudover står det dig selvfølgelig frit for, om du ønsker ordren leveret på din arbejdsplads eller derhjemme. Bare du får skrevet adressen så nøjagtigt som muligt, under dine oplysninger ved bestillingen.

1
Hvad sker der, hvis min leveringsadresse er indtastet forkert?

Det er dig, som kunde, der er ansvarlig for, at din adresse er indtastet korrekt ved bestillingen. Tjek derfor din adresse en ekstra gang, før du gennemfører ordren.

Hvis der alligevel skulle være sket en fejl og din ordre ikke kan leveres, sendes den tilbage til Gusti Leder GmbH, hvor du vil få muligheden for at få refunderet ordrens beløb (bemærk, at dette ikke er muligt, hvis der er foretaget en indgravering på produktet/produkterne) eller at få sendt ordren igen, med det forbehold at evt. ekstra omkostningerne dækkes af dig (kunden). .

1
Hvornår kan jeg forvente at modtage min ordre?

Når din bestilling er bekræftet og gennemført, samt din betaling modtaget, kan du forvente at pakken vil blive forsøgt leveret til adressen, du har indtastet ved bestillingen, indenfor 5-7 arbejdsdage. Har du ønsket at få foretaget en indgravering på din ordre, kan du forvente en yderligere leveringstid på 3-4 dage.

1

2) Om vores betalingsløsninger

Hvilke betalingsmetoder er mulige hos Gusti Læders webshop?

På Gusti Læders danske hjemmeside, er det muligt at gennemføre ordren med betaling af en af følgende betalingsmetoder;

  • PayPal
  • Amazon Pay
  • Betaling med kreditkort

Nedenfor følger en uddybende beskrivelse af disse betalingsmetoder.

1
At betale med PayPal

Du kan nemt og hurtigt betale med PayPal. Når du afslutter din ordre vil du blive omdirigeret til PayPal. PayPals betalingsløsning er kendt for dens høje sikkerhed.

1
At betale med Amazon Pay

Når du handler hos Gusti, kan du benytte dig af din Amazon-konto. Det betyder, at du hurtigt og nemt kan indhente dine betalings- og leveringsoplysninger angivet hos Amazon. Ligesom ved køb på Amazon, er du også dækket af A-Z garantien, når du bruger din Amazon-konto hos Gusti.

1
At betale med Kreditkort

På Gusti Læders hjemmeside, kan du betale med alle slags kreditkort, så længe der er dækning på kontoen.

Bemærk, at ved ordrens gennemførsel vil beløbet for denne blive reserveret på din konto. Det skyldes at, for at ordren kan endelig bekræftes og afsendes, skal betalingen være gennemført. Derfor kan du også opleve, at beløbet for din ordre bliver reserveret på din konto før, at du har modtaget en bekræftelsesmail. Oplever du nogle problemer ved din bestilling, kan du kontakte os her: info@gusti-laeder.dk

1

3) Om fortrydelses- og reklamationsret, returnering, ombytning og reparation

Om returnering af indgraverede produkter

Har du fået foretaget en indgravering på dit produkt, så bemærk at disse ikke kan tages retur som følge af sin fortrydelsesret. Dette skyldes, at produktet er udfærdiget efter dit individuelle ønske.

1
Om ombytning af produkter

Det er desværre ikke muligt for os at foretage en ombytning. Det betyder selvfølgelig ikke, at du ikke kan ombestemme dig fx i forhold til farven på produktet. Proceduren vil i stedet fungere ligesom en returnering. Du sender produktet til os, hvorefter vi refunderer dig beløbet for ordren (eksklusiv fragtomkostningerne), derefter kan du bestille det ‘rigtige’ produkt.

Vi anbefaler, for at processen går så hurtigt som muligt, at du allerede fra at du indgiver dit ønske om returnering, bestiller det ‘rigtige’ produkt. På den måde kan du lidt hurtigere få dit nye lækre Gusti produkt imellem hænderne.

1
Om reparationer

Se også ‘Om din reklamationsret’. Hvis dit produkt har skader, der ikke er som følge af slitage eller misvedligeholdelse, kan det oftest blive sendt til vores reparationsværksted. Kontakt vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk for at sende dokumentation på skaderne og en afgørelse af sagen. Bliver dit produkt sendt til vores værksted, kan du forvente at det kan tage op til 20-25 dage for det at blive repareret.

1
Om din fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret fra du modtager din ordre fra Gusti Læder. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du kontakte vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk og bekendtgøre dit ønske om samme.

Vær opmærksom på, at vi kun tager varer retur, der er ubrugte, ubeskadigede, samt er uden indgravering (se mere under fanen forneden ‘Om returnering af indgraverede produkter’). Fra du har bekendtgjort dit ønske om returnering, har du 14 dage til at sende din pakke retur.

1
Om din reklamationsret

Du har selvfølgelig 2 års* reklamationsret på de produkter du modtager fra Gusti. I det tilfælde, at du får brug for at gøre brug af den, bedes du sende dokumentation (fx i form af billeder) til vores kundeservice på mail info@gusti-laeder.dk . I de fleste tilfælde vil produktet derefter blive sendt til vores reparationsværksted. Du kan forvente en reparationstid på 20-25 dage.

 

Bemærk, at reklamationsretten ikke gør sig gældende ved skader forårsaget af slid eller misvedligeholdelse.

 

*Ønsker du at få pengene tilbage for produktet, på baggrund af en fejl eller mangel på det, kan dette kun lade sig gøre indenfor det første ½ år fra modtagelse af produktet.

1
Sådan returnerer du dit produkt

Du kan nemt returnere dit produkt med det retur-label, der er vedlagt i kassen med din ordre. Vi anbefaler, at du tager notits af trackingnummeret på dette retur-label, samt gemmer kvitteringen fra posthuset.

Har du forlagt dit retur-label? Tag da kontakt til vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk for at få tilsendt et nyt.

Bemærk, at fragtomkostningerne hverken ved afsendelsen eller returneringen vil blive refunderet.

1

4) Om customized ordre

Kan jeg bestille costumized tasker og accessories fra Gusti Læder?

På en del af Gustis produkter, kan du bestille en indgravering efter eget valg. Hvis det er muligt, vil der i højre side være et link til indgravering. Bemærk, at denne ydelse koster et mindre beløb, som vil fremgå på hjemmesiden. Ligesådan, kan du også forvente en forlænget leveringstid på 3-4 dage.

1

5) Om gode råd og pleje af dit Gusti produkt

Sådan holder du dit Gusti Læder 'Nature'-produkt vedlige

Dit produkt fra Gusti Læder natur kan først og fremmest behandles med en imprægneringsspray. Du kan også påføre bivoks eller solsikkeolie med en svamp, det er nemt tilgængeligt og billigt. Bemærk dog at disse middler vil gøre læderet lidt mørkere. Sørg for at produktet påføres jævnt og let. Gnub ikke for hårdt. Jo mere olie, jo mørkere bliver tasken, så sørg for at gøre det ensartet. Et godt råd er først at teste på et skjult punkt på produktet.

Mit produkt har fordybninger/ridser i læderet - hvorfor?

Vi bruger skind fra fritgående geder i vores produkter fra nature-linjen. Det betyder at læderet kan have små ridser, for eksempel fra træerne og buskene i området hvor gederne strejfede omkring. Det er ganske enkelt et autentisk tegn på hvor naturlige vores produkter er.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vi arbejder med forskellige producenter og små familie-drevne forretninger. Det kan føre til små variationer i farve, tone, syninger eller foring. Hvert enkelt produkt er unikt og eventuelle forskelligheder vil blive oplyst i beskrivelsen. Nogle af vores produkter er farvet ved hjælp af safran, indigo og valmue, hvilket også kan føre til små variationer.

Du kan finde mere information om pleje af nature-produkter ved at følge dette link: https://www.gusti-laeder.dk/pleje-gusti-laeder-nature 

1
Sådan holder du dit Gusti Læder 'Studio'-produkt vedlige

For at kunne pleje din taske fra Gusti Læder studio optimalt, skal du være opmærksom på, hvilken type læder din taske er fremstillet af. Hvad end det er ruskind, blødt eller hårdt læder, er der et plejeprodukt som passer til den specifikke lædertype. Disse produkter kan hjælpe dig til at holde læderet blødt og medgørligt i op til 50 år. Plejeprodukterne kan du finde i de fleste store supermarkeder eller skobutikker. Vi anbefaler derudover at du imprægnerer dit læderprodukt så snart du får det.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vores produkter fra Gusti Læder studio skulle gerne se ud som på hjemmesiden. Hvis dette ikke er tilfældet, skal du selvfølgelig kontakte os på info@gusti-laeder.dk . Derved kan vi også finde en løsning, der er tilfredsstillende for dig. 

 

Hvordan kan jeg beskytte mit produkt imod regn?

Regn har som regel ingen negativ effekt på vores læderprodukter. Alligevel vil vi anbefale at du beskytter tasken fra overdrevne regnskyl eller at ligge i fugt.

 

Du finder mere information om pleje af vores studio-produkter, ved at følge dette link: https://www.gusti-laeder.dk/pleje-gusti-laeder-studio

1
Hvorfor lugter min taske og hvordan slipper jeg af med lugten?

Produkterne fra vores 'Nature'-linje, er alle garvet af plantebaserede olier, der kan have en lidt speciel lugt. Som regel, vil lugten dog forsvinde efter 14 dages brug. 

Du kan forsøge dig med at smøre bivoks på tasken, der også har vist at have en effekt på lugten. Der vil du typsik kunne opleve, at læderet også vil blive en anelse mørkere. 

At bruge tasken, er den absolute bedste løsning for at få lugten til at forsvinde. Du kan dog også forsøge dig med at ligge en lille parfume-klud ned i tasken. Det vil give en omgående, om end ikke vedvarende, effekt. 

Bliver lugten for meget, eller har du nogen spørgsmål i forhold til behandlingen af dit Gusti Læder produkt, er du velkommen til at skrive til info@gusti-laeder.dk 

1
Hvorfor har læderet på min taske hvide mærker?

I sjældne tilfælde kan du opleve, at der er hvide pletter eller mærker på læderet fra vores 'Nature'-produkter. Dette er talg (Ghee) som bliver brugt i produktionen, og det kan heldigvis nemt fjernes. Vi anbefaler, at du langsomt varmer læderet op, fx med en føntørrer, hvorefter talget kan tørres af med en ren, tør klud.

1

6) Om refundering og særlige aftaler

Har du sendt dit Gusti produkt retur og venter på at blive refunderet?

Når du sender et produkt retur til Gusti Læder, bedes du først og fremmest sende anmodning om dette til vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk . På den måde kan vi forberede vores lager på, at dit produkt er på vej. 

Refunderingen vil ske senest 14 dage fra, at vi har modtaget det returnerede produkt på vores lager. Kan du dokumentere, at du har sendt dit produkt retur, fx ved at sende os trackingnummeret på pakken (vi anbefaler, at du under alle omstændigheder tager notits af dette), kan vi muligvis refundere dig før, vi har modtaget produktet på vores lager. 

Bemærk, at vi KUN vil refundere dig produktet/produkternes beløb og derved IKKE de fragtomkostninger, der måtte have været i forbindelse med afsendelsen eller returneringen. 

Refunderingen vil ske på samme betalingskort/med samme betalingsløsning benyttet ved bestillingen. 

1
Firmagaver og særlige ordre

Vil du gerne give dine medarbejdere et lækkert og personligt læder produkt? Eller vil du i forbindelse med en særlig begivenhed gerne bestille en større mængde Gusti produkter?

Tag kontakt til os her og hør om dine muligheder:

 

Cathleen Strauch

Telefon: 0381 367 67 30

E-Mail: c.strauch@gusti-leder.de

 

Pssst, tag hellere kontakt til os i god tid, da der kan være en forlænget leveringstid på større ordre.

1