Levering
Hvornår bliver min artikel leveret?
Hvornår bliver min artikel leveret?
Leveringen af forsendelsen sker normalt inden for 1-2 hverdage efter modtagelse af bestillingen ved forsendelse til Tyskland.
Forsendelser til det europæiske udland tager cirka 5-8 hverdage.
I forsendelsesbekræftelsen, som du har modtaget fra os via mail, finder du et trackingnummer, som du kan bruge til at følge forsendelsen.
Hvilke forsendelsestjenester arbejder Gusti Læder sammen med?
Hvilke forsendelsestjenester arbejder Gusti Læder sammen med?
Vi tilbyder to forsendelsesmetoder med DHL og Post Nord.
Du finder flere oplysninger om forsendelse på vores side med forsendelsesomkostningsside.
Hvor kan jeg følge leveringsstatus for min bestilling?
Hvor kan jeg følge leveringsstatus for min bestilling?
Efter afgivet bestilling modtager du en forsendelsesbekræftelse via mail med oplysninger om forsendelsessporing.
Min artikel blev leveret beskadiget, hvad nu?
Min artikel blev leveret beskadiget, hvad nu?
Send venligst en email med ordrenummeret og fotos af defekten til: info@gusti-laeder.dk
Vi vil hurtigst muligt finde en løsning for dig.
Retur
Hvilke omkostninger opstår for mig ved returnering af en artikel?
Hvilke omkostninger opstår for mig ved returnering af en artikel?
Returneringer fra Danmark: Du vil ikke blive opkrævet for at bruge vores returportal til at oprette en returlabel. Vi beder dig om at bruge vores returportal, da vi ikke kan refundere forsendelsesomkostningerne for pakker, du selv har sendt.
Vores returportal finder du her: KLIK
Returfristen er 14 dage! Derefter er det ikke længere muligt at oprette en returlabel! En returnering er derefter ikke længere mulig!
Hvordan får jeg en returlabel?
Hvordan får jeg en returlabel?
Ønsker du at returnere et eller flere produkter fra din bestilling til os? Her kan du oprette en retur for enkelte produkter i din bestilling. Vi synes, det er meget ærgerligt, at du vil returnere din læderfavorit. Vi hjælper dig dog gerne videre.
Vores returportal finder du her: KLIK
Bemærk venligst, at varer med gravering ikke kan returneres, da der ikke er nogen fortrydelsesret.
Hvordan kan jeg bytte en bestilt artikel?
Hvordan kan jeg bytte en bestilt artikel?
Desværre tilbyder vi ikke ombytning. Hvis et produkt ikke lever op til forventningerne eller lignende, kan det selvfølgelig returneres. Når vi har modtaget returvaren, refunderer vi købsbeløbet. I mellemtiden kan det rigtige produkt bestilles igen. Så opstår der ingen ventetid, indtil vi har behandlet returen. Desværre er det ikke muligt at modregne beløb fra forskellige bestillinger.
Kan jeg sende varer fra samme bestilling, som var opdelt i flere leveringer, tilbage i én pakke?
Kan jeg sende varer fra samme bestilling, som var opdelt i flere leveringer, tilbage i én pakke?
Meget gerne. Udfyld i dette tilfælde alle returformularer for det respektive bestillingsnummer og vedlæg dem i returforsendelsen.
Bemærk venligst, at varer med gravering ikke kan returneres, da der ikke er nogen fortrydelsesret.
Betalingsmetoder
Hvilke betalingsmetoder tilbyder Gusti?
Hvilke betalingsmetoder tilbyder Gusti?
- PayPal
- Kreditkort (Mastercard, Visa, Amex)
- Køb på faktura
- Google Pay
- Apple Pay
- Gavekupon
Hvordan modtager jeg kredit for min retur?
Hvordan modtager jeg kredit for min retur?
Vi refunderer pengene inden for 14 arbejdsdage efter modtagelse af returen. Skulle der i enkelte tilfælde opstå forsinkelser, beder vi om forståelse. For at fremskynde denne proces, sørg altid for at angive dine data korrekt og fuldstændigt på retursedlen.
Tilbagebetalingen sker via den betalingsmetode, du valgte ved bestillingen.
Hvor finder jeg kontooplysningerne til betaling af regningen?
Hvor finder jeg kontooplysningerne til betaling af regningen?
Kontooplysningerne finder du på din faktura i vedhæftningen af forsendelsesbekræftelsesmailen.
Husk altid at angive dit formål (ved forudbetaling) eller referencenummeret (ved køb på faktura) ved overførslen, så din betaling kan tildeles uden problemer.
Hvordan betaler jeg via faktura?
Hvordan betaler jeg via faktura?
Klarna Bank AB (publ) overtager betalingsbehandlingen for Gusti Leder GmbH ved alle køb med muligheden "Betaling på faktura". Du modtager fakturaen sammen med dine artikler. Fra afsendelsesdatoen af din ordre har du 14 dage til at betale fakturaen. Køb på faktura via Klarna er tilgængelig i Tyskland, Storbritannien, Sverige og Danmark.
Sådan fungerer denne betalingsmetode: Efter du har lagt dine artikler i indkøbskurven og indtastet din adresse, kommer du til det næste trin i betalingsprocessen. Vælg "Køb på faktura" og accepter de generelle forretningsbetingelser. Hvis denne betalingsmetode ikke er tilgængelig for dig, kan der være flere grunde. Når du afgiver en ordre via "Køb på faktura", udfører Klarna en identitets- og kreditvurdering. Tre oplysninger bliver kontrolleret: dine tidligere ordrer via Klarna, omkostningerne ved din nuværende ordre og oplysninger fra kreditoplysningsbureauer. Hvis resultaterne af denne vurdering ikke stemmer overens med Klarnas interne standarder, kan du ikke bruge denne betalingsmetode. Dette, sammen med andre faktorer, kan føre til, at du ikke kan afslutte din ordre.
Hvis du ikke kan bruge denne betalingsmetode, anbefaler vi, at du vælger en alternativ betalingsmetode. Hvis du har spørgsmål om betaling via Klarna, bedes du kontakte Klarnas kundeservice eller læse deres FAQ: Klarna FAQs
Reklamation
Hvordan reklamerer jeg over en defekt artikel?
Hvordan reklamerer jeg over en defekt artikel?
Angiv venligst hver reklamation til kundesupporten og send os billeder af defekten. Sagen vil blive gennemgået der, og normalt vil en reparation foreslås af Gusti Læder. Omkostningerne til dette bæres af Gusti Læder. Hvis købet er mere end 6 måneder gammelt, eller hvis der er en fejl på grund af forkert behandling af produktet, kan der blive opkrævet et servicegebyr.
Bemærk venligst, at outletartikler ikke kan reklameres. Vi tilbyder ingen reparation for outletartikler.
Returneringen af reklamationen skal ske inden for en måned.
Min artikel blev leveret beskadiget. Hvad nu?
Min artikel blev leveret beskadiget. Hvad nu?
Vil du stadig gerne beholde artiklen? Så send os gerne en e-mail til info@gusti-laeder.dk, så vi kan aftale en rabat med dig. Hvis ikke, kan vi gerne foretage en ombytning.
Hvordan får jeg en reservedel eller tilbehør til min artikel?
Hvordan får jeg en reservedel eller tilbehør til min artikel?
Kontakt venligst vores kundesupport med dit ordrenummer og fortæl os, hvilken artikel det drejer sig om, og hvilken reservedel du har brug for. Vi vil så efter en grundig gennemgang sende dig en hurtigst muligt.
Gavekort
Hvordan kan jeg indløse mit gavekort?
Hvordan kan jeg indløse mit gavekort?
Du kan indtaste din gavekortkode, når du går til kassen, i feltet “Indtast gavekortkode” for at aktivere den.
Min rabat/gavekort blev ikke trukket fra, hvad kan jeg gøre?
Min rabat/gavekort blev ikke trukket fra, hvad kan jeg gøre?
Du kan indtaste din gavekortkode, når du går til kassen, i feltet “Indtast gavekortkode” for at aktivere den.
Hvis det ikke virker, kontakt os venligst med præcise oplysninger om fejlmeddelelsen på info@gusti-laeder.dk.
Hvordan kan jeg se, om gavekortet blev accepteret?
Hvordan kan jeg se, om gavekortet blev accepteret?
Hvis gavekortet blev accepteret, vil du se det reducerede beløb i indkøbskurven og i din ordrebekræftelse.
Kan jeg indløse gavekort efterfølgende?
Kan jeg indløse gavekort efterfølgende?
Desværre er det ikke muligt at indløse gavekort efterfølgende.
Er det vigtigt at indtaste gavekortkoden korrekt (f.eks. store og små bogstaver)?
Er det vigtigt at indtaste gavekortkoden korrekt (f.eks. store og små bogstaver)?
Ja! Indtast koden som angivet.
Undgå mulige forvekslinger (tallet 5 med stort bogstav S; tallet 0 med stort bogstav O, stort bogstav I med lille bogstav L).
Kundedata
Hvordan ændrer jeg data i min kundekonto?
Hvordan ændrer jeg data i min kundekonto?
Du kan til enhver tid slette dine personlige data og adresser i din kundekonto.
Hvordan kan jeg slette mine kundedata?
Hvordan kan jeg slette mine kundedata?
Send os venligst en e-mail til info@gusti-laeder.dk med årsagen. Vi vil derefter straks slette dine kundedata.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?
Klik her på knappen "Glemt adgangskode". Du vil derefter modtage en e-mail, hvor du kan oprette en ny adgangskode.
Læderpleje
Ofte stillede spørgsmål om læderpleje
Hvad kan jeg gøre ved lugten af min læderartikel?
Hvad kan jeg gøre ved lugten af min læderartikel?
Vi beklager, at du har bemærket en ubehagelig lugt fra vores taske.
Alle Gusti Leder nature produkter er vegetabilsk (plantebaseret) garvet og farvet med olie. Lugten er et kendetegn ved denne garvningsmetode.
For at mindske lugten hjælper det på lang sigt at bruge produkterne regelmæssigt. Lugten bør forsvinde inden for 14 dage. En kortvarig reduktion kan opnås ved forsigtigt at påføre læderfedt på bivoksbasis udvendigt. For alle artikler kan det være en behagelig løsning i starten at lægge en duftpose indeni eller bruge en almindelig parfume.
Du kan finde flere oplysninger om dette på vores hjemmeside under: Fjern lugt fra læder
Se også gerne vores video om dette: Fjern lugt fra læder
Hvordan kan jeg beskytte mine læderprodukter mod regn?
Hvordan kan jeg beskytte mine læderprodukter mod regn?
Regn har normalt ingen indflydelse på læderets udseende eller kvalitet. Produkterne bliver olieret igen inden levering. Dette er den bedste beskyttelse. Vi fraråder dog at udsætte tasker og læderprodukter for unødvendig fugt.
Hvad kan jeg gøre for at pleje mine Gusti Leder nature produkter?
Hvad kan jeg gøre for at pleje mine Gusti Leder nature produkter?
Dine Gusti Leder nature produkter kan behandles med bivoks eller alternativt solsikkeolie. Det er vigtigt, at alle fedtstoffer påføres jævnt og med omhu på læderet og derefter gnides godt ind. Vi anbefaler at teste hver pleje på et diskret sted først. Ved behandling med fedt kan læderet blive mørkere.
YouTube: Hvordan plejer jeg min taske?
Hvorfor ser læderproduktet anderledes ud end på produktbillederne (udseende, farve, form)?
Hvorfor ser læderproduktet anderledes ud end på produktbillederne (udseende, farve, form)?
Vores producenter er forskellige, små familievirksomheder. Dette kan føre til variationer i farve, form, nittearrangement og indvendigt for. Det er læderprodukter, der er unikke og håndlavede. I produktbeskrivelsen for de pågældende artikler gøres der yderligere opmærksom på dette. Vores artikler kan variere lidt i farve, da de traditionelt er vegetabilsk (plantebaseret) garvet. Når læderet farves, sker det også rent plantebaseret med safran, valmue og indigo. Produkterne smøres derefter med vegetabilske olier. Der anvendes hverken krom eller lignende giftige tilsætningsstoffer ved garvning og farvning. Disse traditionelle, vegetabilske garvnings- og farvningsmetoder giver vores artikler en unik og levende vintage-flair i farvning og tekstur, hvilket gør, at der aldrig kan opnås en eksakt ensfarvning af artiklerne, og hvert produkt ser (minimalt) anderledes ud end det andet.
Hvad er den hvide substans på overfladen af mit læderprodukt?
Hvad er den hvide substans på overfladen af mit læderprodukt?
I sjældne tilfælde kan der forekomme hvide pletter på Gusti Leder nature-produkterne. Det er ikke skimmel, men talg (ghee), der bruges af producenterne til pleje. Disse pletter opstår, fordi læderet kan efterfedt. Vi anbefaler at varme området let og derefter forsigtigt rense det med en mikrofiberklud. Dette gør det muligt for læderet at optage fedtet bedre. Derefter kan der påføres et passende plejeprodukt til læderet.
Mit produkt har huller/ ridser, hvorfor?
Mit produkt har huller/ ridser, hvorfor?
Det anvendte læder i Gusti Leder nature-produkter kommer fra dyr, der holdes i fri natur. Denne form for opdræt kan føre til, at dyrene får enkelte ridser i huden, som er forårsaget af buske el.lign. Under garvningen kan der opstå små huller eller ujævnheder på disse steder. Vi betragter derfor ubetydelige, mindre huller i læderet som en naturlig og acceptabel skavank. Vi har ingen indflydelse på udvælgelsen af de artikler, der udvælges til forsendelse, da vi samarbejder med eksterne forsendelsestjenester. Vi fraråder derfor at returnere varen på grund af denne mangel.