FAQ - Ofte stillede spørgsmål

1) Om forsendelse og levering

Hvornår vil min ordre blive afsendt?

Vi afsender din ordre indenfor 24 timer efter, at vi har modtaget og registreret den i vores system. Dog skal betalingen, hvis du benytter dig af betaling med enten kreditkort eller PayPal, også være bekræftet og gennemført, før ordren afsendes.

1
Hvornår kan jeg forvente at modtage min ordre?

Når din bestilling er bekræftet og gennemført, samt din betaling modtaget, kan du forvente at pakken vil blive forsøgt leveret til adressen, du har indtastet ved bestillingen, indenfor 5-7 arbejdsdage. Har du ønsket at få foretaget en indgravering på din ordre, kan du forvente en yderligere leveringstid på 1-2 dage.

1
Kan faktureringsadressen afvige fra leveringsadressen?

Skal du give produktet i gave og ønsker derfor fakturaen og selve produktet sendt til to forskellige adresser? Intet problem! Når du går igennem bestillingsprocessen, finder du et lille felt, du kan hakke af og dér angive en leveringsadresse, som afviger fra fakturaadressen.

Derudover står det dig selvfølgelig frit for, om du ønsker ordren leveret til din arbejdsplads eller derhjemme. Bare du får skrevet adressen så nøjagtigt som muligt, under dine oplysninger ved bestillingen. Husk at oplyse evt. firmanavn.

Levering til pakkeshops er desværre ikke muligt. Så snart din ordre er blevet behandlet i vores system, kan vi ikke længere foretage ændringer i leveringsadressen.

1
Hvad sker der, hvis min leveringsadresse er indtastet forkert?

Det er dig, som kunde, der er ansvarlig for, at din adresse er indtastet korrekt ved bestillingen. Tjek derfor din adresse en ekstra gang, før du gennemfører ordren.

Hvis der alligevel skulle være sket en fejl og din ordre ikke kan leveres, sendes den tilbage til Gusti Leder GmbH, hvor du vil få muligheden for at få refunderet varens købspris (bemærk, at dette ikke er muligt, hvis der er foretaget en indgravering på produktet/produkterne) eller at få sendt ordren igen. I begge tilfælde dækkes forsendelsesomkostninger af dig (kunden).

Levering til pakkeshops er ikke muligt. Så snart din ordre er blevet behandlet i vores system, kan vi ikke længere foretage ændringer i leveringsadressen.

1
Forsendelsespartnere og sporing

Hvilke forsendelsesmuligheder er tilgængelige?

Vi tilbyder to forsendelsesmetoder: UPS Parcel Shipping og Global Shipping med Deutsche Post.

Vores Global Shipping-metode er specielt til individuelle små, lette produkter. Pakker sendt med Global Shipping er ikke forsikrede, og du vil ikke modtage et sporingsnummer, hvis du vælger denne forsendelsesmetode. Du kan se en liste over priser for Global Shipping her.

 

Hvordan kan jeg spore min ordre?

Hvis du har valgt UPS Parcel Shipping som forsendelsesmetode, vil du modtage en automatisk bekræftelsesmail, når din ordre er blevet afsendt. I denne e-mail finder du sporingsnummeret, den forventede leveringsdato og et link til at spore din ordre. Hvis du ikke har modtaget denne e-mail, bedes du tjekke din spam- eller junk-mappe.

Har du nogen spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på e-mail: info@gusti-laeder.dk

1
Min ordre kommer ikke frem

Hvad kan jeg gøre, hvis min bestilling ikke er fremkommet?

Såfremt din bestilling ikke er ankommet inden for den af os angivne leveringstid, bedes du kontakte vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk og oplyse dit ordrenummer.

Forsendelser, der ikke er blevet afhentet eller ikke kan leveres, må desværre ikke genudsendes og vil derfor blive refunderet ( med fradrag af eventuelle ekspeditionsgebyrer). Dette gælder dog ikke for indgraverede varer, da disse er personliggjort. Du kan altid kontakte vores kundeservice via e-mail, hvis du har nogle spørgsmål.

1

2) Om vores betalingsløsninger

Hvilke betalingsmetoder er mulige på Gusti Læders webshop?

På Gusti Læders danske hjemmeside er det muligt at gennemføre ordren med følgende betalingsmetoder:

  • PayPal
  • Kreditkort
  • Faktura

Nedenfor følger en uddybende beskrivelse af disse betalingsmetoder.

Venligst sørg for at vælge den korrekte betalingsmetode, når du afgiver din bestilling. Derved undgås unødige forsinkelser i forbindelse med bekræftelse af ordren.

1
At betale med PayPal

Du kan nemt og hurtigt betale med PayPal. Når du har afsluttet din ordre, vil du blive omdirigeret til PayPal. Det er nødvendigt, at du forinden har oprettet en PayPal-konto. PayPals betalingsløsning er kendt for dens høje sikkerhed.

1
At betale med kreditkort

På Gusti Læders hjemmeside, kan du betale med alle slags kreditkort. Betalingen bliver gennemført og krypteret via SSL og er således en nem og sikker måde at betale på.

Bemærk, at ved ordrens gennemførsel vil beløbet for denne blive reserveret på din konto. Dette skyldes, for at ordren endeligt kan bekræftes og afsendes, skal betalingen være gennemført. Derfor kan du også opleve, at beløbet for din ordre bliver reserveret på din konto før, at du har modtaget en bekræftelses-e-mail. Oplever du nogle problemer ved din bestilling, kan du kontakte os her: info@gusti-laeder.dk

1
At betale med faktura - køb nu, betal senere

Betaling med faktura er en betalingsmåde, hvor firmaet Klarna Bank AB (publ) overtager betalingsafviklingen for Gusti Læder. De bestilte varer bliver leveret til dig sammen med fakturaen, som betales via girokort. Girokortet kan du betale via netbank eller i din bank og på nogle posthuse. Betalingsfristen er 30 dage fra afsendelsen af varerne. Betaling med faktura bliver tilbudt af Klarna i landene Storbritannien, Sverige og Danmark.

Hertil en kort vejledning:
Efter at du har lagt varerne i varekurven og indtastet din adresse, kommer du i næste skridt videre til betalingsmåde. Her vælger du “betaling med faktura” og bekræfter vores forretningsbetingelser.

Skulle betalingsmåden “betaling med faktura” ikke fungere hos dig, kan det have forskellige årsager. Når du laver en bestilling med “betaling med faktura”, gennemfører Klarna en identitetskontrol samt en kreditvurdering af dig. Ved denne vurdering bliver primært følgende 3 kriterier undersøgt:

  • Dine hidtidige bestillinger med Klarna
  • Beløbet for den ønskede bestilling
  • Foreliggende informationer fra kreditoplysningsbureauer

 

Opfylder resultaterne af denne vurdering ikke Klarnas interne betingelser, kan den ønskede betalingsmåde ikke gennemføres. En kombination af andre forskellige faktorer kan endvidere gøre, at bestillingen ikke kan gennemføres. Hvis din bestilling ikke kan gennemføres med “betaling med faktura”, anbefaler vi dig, at vælge en anden betalingsmåde.

Har du yderligere spørgsmål til betaling med Klarna, henvend dig venligst til Klarnas kundeservice eller se deres FAQ, hvor man kan finde mange svar.

Klarna kundeservice og FAQ: https://www.klarna.com/dk/kundeservice/csc/faktura/

1

3) Om fortrydelses- og reklamationsret, returnering, ombytning og reparation

Om reparationer

Se også ‘Om din reklamationsret’. Hvis dit produkt har skader, der ikke er som følge af slitage eller misvedligeholdelse, kan det oftest blive sendt til vores reparationsværksted. Kontakt vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk for at sende dokumentation på skaderne og få en afgørelse af sagen. Bliver dit produkt sendt til vores værksted, kan du forvente, at det kan tage op til 20-25 dage for udførelsen af reparationen.

1
Om din fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret fra, du modtager din ordre fra Gusti Læder. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du kontakte vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk og bekendtgøre dit ønske om returnering. Således kan vi igangsætte returneringsproceduren for din ordre.

Vær opmærksom på, at vi kun tager ubrugte og ubeskadigede varer retur. Varer, der er blevet indgraveret og dermed personliggjort, tager vi heller ikke retur.

1
Om din reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret på de produkter, du modtager fra Gusti Læder. I de tilfælde, hvor du får brug for at gøre brug af din ret, bedes du sende dokumentation (fx i form af billeder samt en beskrivelse af reklamationen) til vores kundeservice på e-mail: info@gusti-laeder.dk. I de fleste tilfælde vil produktet derefter blive sendt til vores reparationsværksted. Du kan forvente en reparationstid på 20-25 dage.

 

Bemærk, at reklamationsretten ikke gør sig gældende ved skader forårsaget af slid eller misvedligeholdelse.

1
Hvornår kan jeg returnere en vare?

Har du fået foretaget en indgravering på dit produkt, så bemærk at disse ikke kan tages retur som følge af fortrydelsesretten. Dette skyldes, at produktet er udfærdiget efter dit individuelle ønske.

Kan jeg returnere alle varerne fra en ordre i den samme pakke, selvom de ankom i flere pakker?

Ja, det kan du. Udfyld alle de relevante returformularer, og send dem sammen med din pakke.

Bemærk venligst, at indgraverede varer ikke kan returneres, da de ikke er omfattet af vores fortrydelsesret.

1
Om ombytning af produkter

Kan jeg bytte en vare i min ordre?

 

Vi tilbyder desværre ikke ombytning. Hvis du er utilfreds med dit køb, kan du returnere din(e) vare(r). Når vi har modtaget den eller de returnerede varer, refunderer vi købsbeløbet. I mellemtiden kan du bestille den eller de nye varer, så du ikke behøver at vente, til vi har refunderet din ordre.

 

Desværre kan vi ikke udligne forskellen i prisen på varen/varerne. Du finder vores returportal her: KLIK

1
Sådan returnerer du dit produkt

Hvor meget koster det at returnere et produkt?

Returneringer fra Danmark:

Du vil ikke blive opkrævet for at bruge vores returportal til at oprette en returlabel. Vi beder dig om at bruge vores returportal, da vi ikke kan refundere forsendelsesomkostningerne for pakker, du selv har sendt.

Du finder vores returportal her: KLIK

Du kan returnere din(e) vare(r) i op til 14 dage. Efter denne periode kan vi ikke oprette en returlabel og vil ikke være i stand til at refundere din(e) vare(r).

 

Hvor får jeg en returlabel?

Ønsker du at returnere et eller flere produkter fra din ordre? Du kan returnere individuelle varer fra din ordre her. Vi er kede af, at du vil returnere din(e) vare(r), men vi hjælper dig gerne.

Du finder vores returportal her: KLIK

Bemærk venligst, at graverede varer ikke kan returneres, da de ikke er omfattet af vores fortrydelsesret.

1

4) Om customized ordre

Kan jeg bestille costumized tasker og accessories fra Gusti Læder?

På en del af Gustis produkter, kan du bestille en personlig indgravering efter eget valg. Det vil fremgå af produktsiden, hvis indgravering er muligt for det pågældende produkt. Bemærk, at denne ydelse koster et mindre beløb, som oplyses på produktsiden. Ordre med indgravering har en forlænget leveringstid på 1-2 dage. Det er ikke muligt at få indgraveret logo eller andre billeder.

Venligst vær opmærksom på, at sådanne personliggjorte produkter er udelukket fra fortrydelsesretten.

1

5) Om gode råd og pleje af dit læderprodukt

Hvorfor har læderet på min taske hvide mærker?

I sjældne tilfælde kan du opleve, at der er hvide pletter eller mærker på læderet på produkter fra vores nature-linje. Dette er talg (Ghee) som bliver brugt i den vegetabilske produktion, og det kan heldigvis nemt fjernes. Vi anbefaler, at du langsomt varmer læderet op, fx med en føntørrer, hvorefter talget forsigtigt kan tørres af med en ren, tør klud.

1
Hvorfor lugter min taske og hvordan slipper jeg af med lugten?

Produkterne fra vores nature-linje, er alle garvet og farvet med plantebaserede midler, der kan have en lidt speciel lugt. Som regel, vil lugten dog forsvinde efter ca. 14 dages regelmæssig brug af produktet. 

Du kan forsøge dig med at smøre bivoks på tasken, der også har vist at have en effekt på lugten. Du vil typisk opleve, at læderet derved bliver en anelse mørkere. 

At bruge tasken, er den absolut bedste løsning for at få lugten til at forsvinde. Du kan dog også forsøge dig med at ligge en lille duftpose ned i tasken. Det vil give en omgående, om end ikke vedvarende, effekt. 

Bliver lugten for meget, eller har du nogen spørgsmål i forhold til behandlingen af dit Gusti Læder produkt, er du velkommen til at skrive til info@gusti-laeder.dk 

1
Sådan holder du dit Gusti Læder 'Nature'-produkt vedlige

Dit produkt fra Gusti Læder natur kan først og fremmest behandles med en imprægneringsspray. Du kan også påføre bivoks eller solsikkeolie med en svamp, det er nemt tilgængeligt og billigt. Bemærk dog at disse middler vil gøre læderet lidt mørkere. Sørg for at produktet påføres jævnt og let. Gnub ikke for hårdt. Jo mere olie, jo mørkere bliver tasken, så sørg for at gøre det ensartet. Et godt råd er først at teste på et skjult sted på produktet.

Mit produkt har fordybninger/ridser i læderet - hvorfor?

Vi bruger skind fra fritgående geder i vores produkter fra nature-linjen. Det betyder at læderet kan have små ridser, for eksempel fra træerne og buskene i området hvor gederne strejfede omkring. Det er ganske enkelt et autentisk tegn på, hvor naturlige vores produkter er.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vi arbejder sammen med forskellige producenter og små familiedrevne foretagender. Det kan føre til små variationer i farve, tone, syninger eller foring. Vores produkter bliver alle fremstillet i hånden, og hvert enkelt produkt er således unikt. Vi gør i produktbeskrivelserne for vores ‘nature’ produkter opmærksom på, at der kan forekomme små variationer i varens udseende. Farvetonen kan være en smule anderledes end afbildet idet, de bliver vegetabilsk garvet efter traditionel metode. Vores ‘nature’ produkter er plantelig farvet med safran, indigo og valmue. Til slut bliver ‘nature’ produkterne indfedtet med vegetabilske olier. Vi gør ikke brug af krom eller andre giftstoffer, hverken ved garvningen eller farvningen af vores ‘nature’ produkter. Denne traditionelle vegetabilske garve- og farvemetode giver vores produkter sit enestående vintage look.

1
Sådan holder du dit Gusti Læder 'Studio'-produkt vedlige

Vi anbefaler, at du imprægnerer dit læderprodukt lige så snart, du får det.

Derudover kan du behandle dit Gusti Læder studio produkt med et plejeprodukt, således det holder i mange, mange år. For at kunne pleje din taske fra Gusti Læder studio optimalt, skal du være opmærksom på, hvilken type læder din taske er fremstillet af. Hvad end det er ruskind, blødt eller hårdt læder, er der et plejeprodukt som passer til den specifikke lædertype. Disse produkter kan hjælpe dig til at holde læderet blødt og medgørligt i op til 50 år. Plejeprodukterne kan du finde i de fleste store supermarkeder eller skobutikker.

 

Hvorfor ser mit produkt anderledes ud, end det gjorde på hjemmesiden?

Vores produkter fra Gusti Læder studio skulle ikke afvige særligt fra afbildningen på hjemmesiden. Hvis dit leverede produkt afviger markant fra afbildningen på hjemmesiden hører vi meget gerne fra dig på e-mail: info@gusti-laeder.dk 

 

Hvordan kan jeg beskytte mit produkt imod regn?

Regn har som regel ingen negativ effekt på vores læderprodukter. Alligevel vil vi anbefale, at du beskytter dit læderprodukt fra overdrevne regnskyl eller anden fugt.

 

1

6) Om refundering og særlige aftaler

Firmagaver og særlige ordre

Vil du gerne give dine medarbejdere et lækkert og personligt læderprodukt? Eller vil du i forbindelse med en særlig begivenhed gerne bestille en større mængde Gusti Læder produkter?

Tag kontakt til os her og hør om dine muligheder: info@gusti-laeder.dk

Pssst, tag hellere kontakt til os i god tid, da der kan være en forlænget leveringstid på større ordrer.

1
Har du sendt dit produkt retur og venter på at blive refunderet?

Når du sender et produkt retur til Gusti Læder, bedes du først og fremmest sende anmodning om dette til vores kundeservice på info@gusti-laeder.dk . På den måde kan vi forberede vores lager på, at dit produkt er på vej. 

Refunderingen vil ske senest 14 dage fra, at vi har modtaget det returnerede produkt på vores lager. Kan du dokumentere, at du har sendt dit produkt retur, fx ved at sende os trackingnummeret på pakken (vi anbefaler, at du under alle omstændigheder tager notits af dette), kan vi muligvis refundere dig før, vi har modtaget produktet på vores lager. 

Bemærk, at vi KUN vil refundere dig produktet/produkternes beløb og derved IKKE de fragtomkostninger, der måtte have været i forbindelse med returneringen. Disse fratrækkes refunderingen.

Refunderingen vil ske på samme betalingskort/med samme betalingsløsning benyttet ved bestillingen. 

1
Moms

Hvorledes håndterer vi moms?

Vores onlinetjeneste henvender sig udelukkende til privatpersoner. Der er intet salg til erhvervskunder.

1
Fandt du ikke et svar?
Benyt vores kontaktformular for at stille dit spørgsmål til kontaktformularen
gusti-laeder.dk Reviews with ekomi.dk